Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Żurominie

Informacje ogólne - Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Żurominie

Informacje ogólne

Sygnalistą jest osoba, która ujawnia informacje o naruszeniu lub możliwości naruszenia prawa w kontekście związanym z pracą,

Zgłoszenie może być dokonane nie tylko przez pracownika Urzędu Gminy i Miasta w Żurominie ale również przez każdą osobę której działalność zawodowa związana jest z Urzędem Gminy i Miasta w Żurominie - szczegółowa informacja znajduje się w ustawie o sygnalistach art. 4.

Zgłaszanie naruszeń prawa jak i możliwości naruszeń prawa jest postrzegane przede wszystkim jako sygnał do wszczęcia działań mających na celu poprawę procedur organizacji obsługi społeczeństwa, dążenia do zminimalizowania zachowań niekorzystnie wpływających na wizerunek Urzędu Gminy i Miasta w Żurominie, a jedynie w przypadkach koniecznych wyciągnięcie konsekwencji od osób odpowiedzialnych za naruszenia prawa.

Osobom które dokonują zgłoszenia naruszeń prawa zapewnia się szczególną ochronę przed działaniami odwetowymi skierowanymi bezpośrednio wobec osób dokonujących zgłoszenia, ale także przed działaniami odwetowymi, które mogą być podejmowane pośrednio, w tym wobec osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia, współpracowników lub krewnych osoby dokonującej zgłoszenia, którzy są również związani zawodowo z pracodawcą, klientem lub usługobiorcą osoby dokonującej zgłoszenia.

Osoba dokonująca zgłoszenia naruszeń prawa winna robić to w dobrej wierze, czyli posiadać udokumentowane informacje lub uzasadnione podejrzenie dotyczące zaistniałego lub potencjalnego incydentu. Nie można podawać informacji nieprawdziwych.